Deklaracja zgodnosci
Centrum Usług Wspólnych w Radomsku zapewnia dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej bip.cuw.radomsko.pl.
Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Biuletynu Informacji Publicznej (BIP), na którym Państwo się znajdują w celu wyświetlenia danej informacji publicznej.
Dostępność cyfrowa strony internetowej BIP polega na zapewnieniu funkcjonalności, kompatybilności, postrzegalności i zrozumiałości. Wdrożyliśmy na BIP zasady redakcyjne i techniki, jakie powinno się stosować przy projektowaniu, tworzeniu, utrzymywaniu i aktualizowaniu stron internetowych, tak by były bardziej dostępne dla użytkowników, szczególnie dla osób niepełnosprawnych.
Data publikacji strony internetowej: 2017-01-17
Ostatniego przeglądu i aktualizacji deklaracji dostępności dokonano dnia: 2024-03-29
STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z USTAWĄ
Zapewniona została dostępność cyfrowa przez spełnienie poniższych wymagań:
Zasada | Wytyczne | Kryterium sukcesu | Poziom |
1 – Postrzegalność | 1.1 – Alternatywa w postaci tekstu | 1.1.1 – Treść nietekstowa | A |
1.2 – Dostępność mediów zmiennych w czasie | 1.2.1 – Tylko audio oraz tylko wideo (nagranie) | A | |
1.2.2 – Napisy rozszerzone (nagranie) | A | ||
1.2.3 – Audiodeskrypcja lub alternatywa dla mediów (nagranie) | A | ||
1.2.5 – Audiodeskrypcja (nagranie) | AA | ||
1.3 – Możliwość adaptacji – Odpowiednia (zrozumiała) prezentacja zawartości | 1.3.1 – Informacje i relacje | A | |
1.3.2 – Zrozumiała kolejność | A | ||
1.3.3 – Właściwości zmysłowe | A | ||
1.3.4 – Orientacja – wyświetlanie treści w układzie poziomym, jak i pionowym | AA | ||
1.3.5 – Określenie prawidłowej wartości | AA | ||
1.4 – Możliwość rozróżnienia – Ułatwienie percepcji treści | 1.4.1 – Użycie koloru | A | |
1.4.2 – Kontrola odtwarzania dźwięku | A | ||
1.4.3 – Kontrast (minimalny) | AA | ||
1.4.4 – Zmiana rozmiaru tekstu | AA | ||
1.4.5 – Tekst w postaci grafiki | AA | ||
1.4.10 – Zawijanie tekstu | AA | ||
1.4.11 – Kontrast dla treści niebędących tekstem | AA | ||
1.4.12 – Odstępy w tekście | AA | ||
1.4.13 – Treści spod kursora lub fokusa | AA | ||
2 – Funkcjonalność | 2.1 – Dostępność z klawiatury | 2.1.1 – Klawiatura | A |
2.1.2 – Brak pułapki na klawiaturę | A | ||
2.1.4 – Jednoliterowe skróty klawiszowe | A | ||
2.2 – Wystarczająca ilość czasu | 2.2.1 – Możliwość dostosowania czasu | A | |
2.2.2 – Wstrzymywanie (pauza), zatrzymywanie, ukrywanie | A | ||
2.3 – Ataki padaczki – Migotanie | 2.3.1 – Trzy błyski lub wartości poniżej progu | A | |
2.4 – Możliwość nawigacji | 2.4.1 – Możliwość pominięcia bloków | A | |
2.4.2 – Tytuły stron | A | ||
2.4.3 – Kolejność fokusu | A | ||
2.4.4 – Cel linku (w kontekście) | A | ||
2.4.5 – Wiele sposobów na zlokalizowanie strony | AA | ||
2.4.6 – Nagłówki i etykiety | AA | ||
2.4.7 – Widoczny fokus | AA | ||
2.5 – Sposoby wprowadzania danych | 2.5.1 – Gesty punktowe | A | |
2.5.2 – Anulowanie kliknięcia | A | ||
2.5.3 – Etykieta w nazwie | A | ||
2.5.4 – Aktywowanie ruchem | A | ||
3 – Zrozumiałość | 3.1 – Możliwość odczytania | 3.1.1 – Język strony | A |
3.1.2 – Język części | AA | ||
3.2 – Przewidywalność | 3.2.1 – Po oznaczeniu fokusem | A | |
3.2.2 – Podczas wprowadzania danych | A | ||
3.2.3 – Konsekwentna nawigacja | AA | ||
3.2.4 – Konsekwentna identyfikacja | AA | ||
3.3 – Pomoc przy wprowadzaniu informacji | 3.3.1 – Identyfikacja błędu | A | |
3.3.2 – Etykiety lub instrukcje | A | ||
3.3.3 – Sugestie korekty błędów | AA | ||
3.3.4 – Zapobieganie błędom (kontekst prawny, finansowy, związany z podawaniem danych) | AA | ||
4 – Kompatybilność | 4.1 – Kompatybilność | 4.1.1 – Parsowanie | A |
4.1.2 – Nazwa, rola, wartość | A | ||
4.1.3 – Komunikaty o stanie | AA |
W przypadku, gdy nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej, zapewniamy alternatywny sposób dostępu poprzez kontakt telefoniczny, korespondencyjny, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2019 r. poz. 123 i 730) zwanej w skrócie Elektroniczną Skrzynką Podawczą ESP.
METODA OCENY DOSTĘPNOŚCI CYFROWEJ
Oświadczenie sporządzono dnia 2019-05-23.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE
W przypadku problemów z dostępnością cyfrowej dla osób niepełnosprawnych strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Anna Kowalik, adres poczty elektronicznej centrum@cuw.radomsko.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 44 683 21 91. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Dane adresowe Centrum Usług Wspólnych w Radomsku dostępne są na stronie głównej serwisu.
PROCEDURA SKARGOWO-WNIOSKOWA
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich: http://bip.brpo.gov.pl/
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
Centrum Usług Wspólnych w Radomsku znajduje się przy ulicy Sokolej 4 (zwane dalej: CUW). Do dwukondygnacyjnego budynku CUW prowadzi 1 wejście. Aby dostać się do budynku należy pokonać dwa schodki. Za drzwiami wejściowymi znajduje się niewielki korytarz oraz schody prowadzące do większości pomieszczeń CUW.
Centrum Usług Wspólnych w Radomsku posiada niewielki parking, bez wydzielonego miejsca dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
Centrum Usług Wspólnych zapewnia dostęp do pętli indukcyjnej.
Pętla indukcyjna stanowiskowa, mająca ułatwić komunikację osób korzystających z aparatów słuchowych,
znajduje się w punkcie informacyjnym, zlokalizowanym na parterze budynku.
Nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Żaden z pracowników CUW nie posługuje się językiem migowym. Placówka nie zapewnia obecnie możliwości korzystania z tłumacza migowego on-line.
APLIKACJE MOBILNE: nie dotyczy
Lp. | Rodzaj zmiany | article-history-date-create | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|